Το ΤΑΙΠΕΔ, μετά τη συγχώνευσή του με το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ), φαίνεται να έριξε τίτλους τέλους ως αυτόνομος φορέας, αφήνοντας όμως πίσω του μια ιδιαίτερα πλούσια κληρονομιά και ένα ευρύ πρόγραμμα αξιοποίησης λιμένων, ακινήτων και άλλων υποδομών που βρίσκεται εν εξελίξει. Το υπόλοιπο πρόγραμμα του φορέα συνεχίζει να προσφέρει δυναμικές προοπτικές για τη μελλοντική ανάπτυξη του τομέα και αποτελεί κλειδί για την αναβάθμιση της υποδομής της χώρας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο διορισμός του Γιάννη Παπαχρήστου ως νέου CEO του Υπερταμείου αναμένεται να αποτελέσει κρίσιμο βήμα. Ο Παπαχρήστου θα αναλάβει τα καθήκοντα του πολύ γρήγορα προκειμένου να μην διαταραχθεί η ήδη καθιερωμένη διαδικασία και ο προγραμματισμός μιας σειράς πρότζεκτ που έχουν σχεδιαστεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Η ομαλή μετάβαση αυτή θεωρείται απαραίτητη για τη διατήρηση της συνέχειας και της στρατηγικής πορείας στον τομέα των επενδύσεων στις λιμενικές και ακίνητες υποδομές.
Μία από τις πλέον σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες που αναδύονται αφορά το λιμάνι του Λαυρίου. Σύμφωνα με τις τρέχουσες εξελίξεις, το Υπερταμείο θα πρέπει να έχει λάβει δεσμευτικές προσφορές εντός του πρώτου τριμήνου για την πώληση του 50% συν μία μετοχή του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου. Οι προσδοκίες για την επίτευξη υψηλού τίμηματος είναι μεγάλες, δεδομένου του έντονου επενδυτικού ενδιαφέροντος που έχει προκληθεί. Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ήδη προχωρήσει στην προεπιλογή έξι επενδυτικών σχημάτων, τα οποία πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη δεύτερη φάση της διαδικασίας. Σε αυτή τη λίστα βρίσκονται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΙΝΤΕΡΚΑΤ, η κοινοπραξία μεταξύ της AKTOR Παραχωρήσεις και της Jet Plan Shipping (μέλος της Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου), η κοινοπραξία της GPH Cruise Port Finance με την Promarine, η κοινοπραξία της Olympic Marine του Γιώργου Προκοπίου με την MSC Cruises και τέλος η Israel Shipyards Ltd.
Το λιμάνι του Λαυρίου διαθέτει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, καθώς μπορεί να προσελκύσει δραστηριότητες όπως οι κρουαζιέρες και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής, ενώ συνολικά η περιοχή του Λαυρίου αναδεικνύεται ως πεδίο σημαντικών επενδύσεων. Στο τραπέζι βρίσκονται επίσης μελλοντικά έργα, όπως οι προεκτάσεις της Αττικής Οδού και η επέκταση του Προαστιακού, που θα ενισχύσουν περαιτέρω την εμβέλεια και τη δυναμική της περιοχής.
Ταυτόχρονα, αναμένονται θεωρητικές εξελίξεις και στον διαγωνισμό αξιοποίησης του λιμανιού της Ραφήνας, παρά τις έντονες αντιδράσεις που έχουν εκφραστεί από τον δήμο και την Περιφέρεια Αττικής. Προς το παρόν, οι εργασίες για την ολοκλήρωση του master plan και της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων βαίνουν προς ολοκλήρωση, ανοίγοντας το δρόμο για νέες επενδυτικές κινήσεις και μεταρρυθμίσεις στον τομέα των λιμένων και των σχετικών υποδομών.