16.2 C
Rafina
Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, 2025
spot_img

Οι πέντε «χρυσοί» κανόνες για να μην πέσουμε θύματα υποτιθέμενων προσφορών την Black Friday

O θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.

Η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος συστήνει στους  καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές. Ειδικά τη φετινή χρονιά, με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ.

Η ΕΕΚΕ προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα “προσφορών”:

  1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα
  2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς
  4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η  καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας, μπορείτε να απευθύνεστε στην ΕΕΚΕ ( τηλ. 210-8817730,  ιστοσελίδα www.eeke.gr, mail  info@eeke.gr, facebook  www.facebook.com/enosikatanaloton/)

 

Αν θέλετε να ενημερώνεστε για όλα τα νέα κάντε like στην σελίδα μας στο facebook ΕΔΩ

Αυτή την εβδομάδα

Ραφήνα: Μπάρμπα Βάγγος στην κεντρική πλατεία – η γεύση που αγαπάτε, η ποιότητα που εμπιστεύεστε – RPN

Σας προσκαλούμε να ζήσετε μια μοναδική γευστική εμπειρία στο...

FAST LEARNERS: Το πρώτο Κέντρο Ξένων Γλωσσών στην περιοχή μας που χρησιμοποιεί ΑΙ – RPN

Οι FAST LEARNERS - Κέντρα Ξένων Γλωσσών, εκμάθησης Η/Υ...

Τα ζώδια σήμερα, 20 Ιανουαρίου 2025 – RPN

Δείτε τις ημερήσιες προβλέψεις για όλα τα ζώδια (20/1/2025) Κριός Σήμερα,...

ΤΖΟΚΕΡ: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί για τα 13,8 εκατ. ευρώ – RPN

Έγινε η κλήρωση με αριθμό 2860 του Τζόκερ το...

Βαρύ πένθος – Η Μαίρη Βιδάλη έχασε τον γιο της, Κάρολο – RPN

Βαρύ πένθος για την Μαίρη Βιδάλη, η οποία θρηνεί...

ΝΕΑ

Τα ζώδια σήμερα, 20 Ιανουαρίου 2025 – RPN

Δείτε τις ημερήσιες προβλέψεις για όλα τα ζώδια (20/1/2025) Κριός Σήμερα,...

Βαρύ πένθος – Η Μαίρη Βιδάλη έχασε τον γιο της, Κάρολο – RPN

Βαρύ πένθος για την Μαίρη Βιδάλη, η οποία θρηνεί...

Αυτή ήταν η τελευταία επιθυμία της Καίτης Γκρέυ – RPN

Η Καίτη Γκρέυ, η θρυλική φωνή του ελληνικού λαϊκού...

Οι οδηγοί της Ραφήνας πάνε εκδρομή στα χιόνια – RPN

Η συγκεκριμένη αφίσα δε χρειάζεται περιγραφή. Μιλάει από μόνη της! Μια...

RPN.GR