Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του σχετικά με τα νέα προβλήματα που ανέκυψαν στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΣΑ, η δυσλειτουργία που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης προκάλεσε ταλαιπωρία σε ασθενείς και γιατρούς, χωρίς να υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση από τον αρμόδιο φορέα.
Παρότι η διακοπή επρόκειτο για προγραμματισμένη διαδικασία, όπως καταγγέλλει ο ΙΣΑ, οι γιατροί δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως, με αποτέλεσμα να επικρατήσει αναστάτωση. «Σε επικοινωνία μας με τον Φορέα, μας ενημέρωσε ότι για τη δυσλειτουργία είχε αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση στο site της ΗΔΙΚΑ! Καλούμε τον Φορέα να ενεργεί με ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα και σεβασμό στον ιατρικό κόσμο και τον ασθενή. Είναι παράλογο να περιμένει από τους γιατρούς να μπαίνουν καθημερινά στο site του Φορέα, καθώς και να προγραμματίζει εργασίες στο σύστημα, τις ώρες αιχμής των ιατρείων, χωρίς καμία ενημέρωση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον ΙΣΑ, το πρόβλημα συνεχίστηκε και το πρωί της Τετάρτης, καθώς αρκετοί γιατροί αδυνατούσαν να συνδεθούν στο σύστημα λόγω μη αναγνώρισης των στοιχείων τους. Ο ΙΣΑ καλεί την ΗΔΙΚΑ να σταματήσει να δημιουργεί προβλήματα στην υγεία των πολιτών και το ιατρικό έργο, προειδοποιώντας ότι αν το φαινόμενο επαναληφθεί, θα κινηθεί νομικά κατά της διοίκησης της ΗΔΙΚΑ. Η απάντηση της ΗΔΙΚΑ Σε απάντησή της, η ΗΔΙΚΑ υποστήριξε ότι το πρόβλημα διήρκεσε μόλις δύο ώρες και προκλήθηκε από δικτυακό ζήτημα. «Η παροδική διακοπή δυνατότητας εκτύπωσης συνταγών διήρκεσε 2 ώρες και οφειλόταν σε δικτυακό πρόβλημα.
Σε κάθε περίπτωση, συνιστάται η επιλογή άυλης συνταγογράφησης, η οποία δεν απαιτεί εκτύπωση χαρτιού και ήδη χρησιμοποιείται από 5,7 εκατ. πολίτες», ανέφερε ο φορέας, επισημαίνοντας ότι το 60% των συνταγών που εκτελέστηκαν το 2024 ήταν άυλες. Ωστόσο, οι αντιδράσεις του ιατρικού κόσμου και των ασθενών συνεχίζονται, καθώς ζητούν άμεσες και αξιόπιστες λύσεις ώστε να μην επαναληφθούν αντίστοιχα προβλήματα στο μέλλον.